پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

65 درصد دردهای عضلانی مربوط به کمر است

دبیر علمی بیست و دومین همایش فیزیوتراپی ایران:

65 درصد دردهای عضلانی مربوط به کمر است

دبیر علمی بیست و دومین همایش فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه 65 درصد از دردهای عضلانی مربوط به کمر است، گفت: ‌بیماری‌های عصبی عضلانی،‌ سکته مغزی و ام‌اس از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که درمان آنها با فیزیوتراپی مرتبط است.



 

راسخون: دبیر علمی بیست و دومین همایش فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه 65 درصد از دردهای عضلانی مربوط به کمر است، گفت: ‌بیماری‌های عصبی عضلانی،‌ سکته مغزی و ام‌اس از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که درمان آنها با فیزیوتراپی مرتبط است.

 

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، محمدجواد شاطرزاده در بیست و دومین همایش فیزیوتراپی که امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران هدف از برپایی این همایش را ارائه آخرین دستاوردها و برنامه‌های عملی و دستی دانست و اظهار داشت: این همایش در 8 بخش تعریف شده و مقالاتی در خصوص بیماری سیستم عصبی عضلانی، درمان‌های دستی، بیماری‌های عصبی عضلانی، بیومکانیک کاربردی، ابزارشناسی، ‌تحقیقی و تشخیصی، فیزیوتراپی در موقعیت‌های ویژه‌ و اورژانس و فیزیوتراپی مبتنی بر شواهد و دکترای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

 

وی افزود: 140 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این بین 32 مقاله برای سخنرانی و 60 مقاله به صورت پوستر برگزیده شد همچنین کارگاه‌هایی نظیر ارزیابی سیستم عصبی عضلانی،‌ درمان‌های دستی در ستون فقرات، گردن و سر، کارگاه لیزر، مگنیت، کارگاه فیزیوتراپی مبتنی بر شواهد و کارگاه تجهیزات نوین فیزیوتراپی برگزار می‌شود.

 

دبیر علمی بیست و دومین همایش فیزیوتراپی در خصوص نقش لیزر در فیزیوتراپی گفت: لیزر به لحاظ عملی و عمقی و نفوذ در بافت متفاوت است؛ لیزر سرد در فیزیو‌تراپی و لیزر با توانایی پایین برای کاهش درد و رفع گرفتگی عضلانی همچنین ترمیم بافت و پوست به کار گرفته می‌شود.

 

شاطرزاده با بیان اینکه 65 درصد دردهای عضلانی مربوط به کمر است، ادامه داد: ‌بیماری‌های عصبی عضلانی،‌ سکته مغزی و ام‌اس از شایعترین بیماری‌هایی است که درمان آنها با فیزیوتراپی مرتبط است همچنین بیماری‌های کودکان نظیر مشکلات تنفسی با انجام فیزیوتراپی تا حد زیادی درمان می‌شود و از آنجایی که آسم کودکان، الگوی تنفسی آنها را به هم می‌ریزد فیزیوتراپی این الگو را اصلاح می‌کند.

 

وی به بیماری "سی‌اف " در کودکان اشاره و اضافه کرد: در این بیماری ریه دچار ترشح شده و به حالت چسبنده در می‌آید؛ فیزیوتراپی ظرفیت حیاتی کودک را بالا می‌برد همچنین برای درمان بیماری‌های روماتیسمی، فیزیوتراپی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

 

دبیر علمی بیست و دومین همایش فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: لازم است رشته فیزیوتراپی توانمندتر شود؛ بخش‌های علمی و حرفه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که دکترای حرفه‌ای این رشته پاسخگوی نیاز سلامت جامعه است. 

منبع:راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد