پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

کاهش سن بلوغ در نوجوانان ایرانی

کاهش سن بلوغ در نوجوانان ایرانی:

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش سن بلوغ در نوجوانان ایرانی اظهار کرد: سن بلوغ به دلیل تغییراتی که در حوزه بهداشت، تغذیه و اطلاعات رخ داده کاهش یافته است. در کنار این موضوع میانگین سن ازدواج در ایران هم افزایش یافته و کوچکترین تاثیر این موضوع طولانی شدن حد فاصل بین بلوغ جنسی و ارضای طبیعی غریزه جنسی از طریق ازدواج است.

وی افزود: دوران بلوغ اگر به درستی مدیریت نشود تهدیدهایی را برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان به دنبال دارد. مدیریت یعنی پدر و مادر اطلاعات درست در این ‌زمینه را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند تا به خودشناسی کودکان و نوجوانان و تعامل درست آنان با دیگران کمک می‌کنند.


به گفته رییس انجمن مددکاران دوران بلوغ در زمان حاضر با گذشته بسیار متفاوت است و والدین نباید کودکی و نوجوانی فرزندانشان را با کودکی و نوجوانی خود برابر بدانند. این دوران مراقبت‌ها، حمایت‌ها و هدایت‌های خاص خودش را می‌طلبد.

موسوی همچنین با بیان اینکه تاخیر در مراقبت‌ها و دادن اطلاعات به کودکان و نوجوانان تنش‌زا است، به ایسنا گفت: از یک سو نداشتن اطلاعات برای کودکان و نوجوانان نگران کننده است زیرا در هنگام مواجه با علائم بلوغ اطلاعاتی راجع به آن ندارند و از سوی دیگر گرفتن اطلاعات از دیگران سبب مخفی‌کاری شده و زمینه سوء استفاده را برای دیگران فراهم می‌کند.

به گفته وی دوران بلوغ اگر درست مدیریت نشود می‌تواند به بی‌قیدی منجر شود.

رییس انجمن مددکاران ادامه داد: پدر و مادرها برای هدایت فرزندانشان باید اطلاعات خود را به روز کنند و در مقابل با فرزندانشان منطقی‌تر و صمیمی‌تر باشند. مدرسه رسانه‌ها و سایر محیط‌های اجتماعی هم با دادن اطلاعات درست کمک می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه دوران بلوغ نیز یک مرحله از رشد است، اظهار کرد: اگر این دوران به خوبی سپری شود، آینده بهتری برای فرد رقم می‌خورد. نباید این دوران را آنقدر آسان تلقی کرد که سبب بروز آسیب اجتماعی در جامعه شود و نه آنقدر سخت گرفت که استرس و نگرانی به دنبال داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد