پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

پرشین هالیدی

بزرگترین سایت سرگرمی ایرانیان

انتقاد طلایی از فضای سیاسی کشور

به گزارش مهر، مرتضی طلایی ظهر پنجشنبه در بیست و سومین اجلاس مجمع مشورتی کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور در سخنانی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مباحث فرهنگی اظهار داشت: همه پیرامون بحث فرهنگ صحبت می کنیم اما اگر یک ذهن منسجم و سازمان یافته نداشته باشیم در اولویت بندیهای خود دچار خطا خواهیم شد.

ضرورت توجه ویژه شوراها و مسئولان به مسائل فرهنگی

وی همچنین به مقوله تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: دهه اول انقلاب دهه تهدیدات نظامی بود و دشمن از درون و بیرون تمام توان خود را برای غلبه بر نظام بکار گرفته بود ولی نتوانست کاری از پیش ببرد چرا که حضور مردم، وحدت، همدلی و برای هم بودن در سراسر جامعه نمود داشت.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بخش دومی که در امتداد تهاجم دشمن به مرزهای کشور صورت گرفت تهاجم به مرزهای فکری، اندیشه ای و عقیدتی بود که تنها فردی که این تهاجم را به موقع تشخیص داد مقام معظم رهبری بود.

طلایی با اشاره به روند تبدیل تهاجم دشمن به شبیخون، ناتو فرهنگی و در نتیجه جنگ نرم، تصریح کرد: مسئولان باید با جدی گرفتن این تهاجم در راستای مقابله با آن تلاش بیشتری به خرج دهند.

حلقه مفقوده احترام، اخلاق اجتماعی و رعایت حقوق دیگران

وی با بیان اینکه شهرها در دست شوراها و شهردایها قرار دارد، افزود: باید از فضای شهرها در جهت ایجاد فضاهای فرهنگی و اخلاقی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور با تاکید بر اینکه ما اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید به حوزه فرهنگ و اخلاق اجتماعی توجه کنیم، ادامه داد: فرهنگ مناسبات اجتماعی در جامعه را باید تقویت کرد.

طلایی افزود: احترام، اخلاق اجتماعی و رعایت حقوق دیگران حلقه مفقوده ای است که دارد آسیب به کشور می رساند.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام جهاد اقتصادی، بیان داشت: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده است بزرگترین تهدید تهاجم اقتصادی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز دستور کار روی میز سازمانهای جاسوسی دشمن فلج کردن اقتصاد ایران است، ادامه داد: با اینکه سه ماه از سال گذشته است اما هنوز کاری در عرصه جهاد اقتصادی صورت نگرفته بلکه برعکس آن نیزحرکت شده است.

طلایی با بیان اینکه ما کماکان در میدان رزم قرار داریم، عنوان کرد: با بپذیریم که اگر موفقیتی در جنگ تحمیلی حاصل شد به خاطر فرهنگ ایثار و جهاد بود و امروز نیز تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی پوشیدن لباس رزم فرهنگ جهادی است.

ریزگردهای عربی سلامت مردم کشور را به خطر انداخته است

وی همچنین در ادامه سخنان خود به پدیده ریزگردهای عربی اشاره کرد و گفت: عوارض این پدیده محیط زیست و سلامت جسمی و روانی مردم کشور را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: ۹۰ درصد منشا این ریزگردها کشورهای همسایه و ۱۰ درصد مربوط به کشور خودمان است.

طلایی افزود: این در حالیست که از میان کشورهای همسایه بیش از ۷۰ درصد منشا ریزگردها به کشور عراق بازمی گردد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که افتاده این است که ریزدانه ها از شکل ماسه ای خود به شکل خاک رسی و دانه های ریزگرد تبدیل شده اند که این امر موجب شده است که این ریزگردها به راحتی اوج بگیرند و به همه جا منتقل شوند.

شوراهای شهرهای درگیر با ریزگردها گرد هم بیایند

رئیس کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶ استان در کشورمان درگیر ریزگردهای عربی هستند که شورای اسلامی این شهرها باید دور هم جمع شوند و برای این معضل چاره ای بیندیشند.

طلایی افزود: حداقل کاری که می توان انجام داد هشدار و اطلاع رسانی به مردم و مطرح کردن دغدغه های مردم برای مسئولان کلان کشور است.

وی همچنین به مقوله آتش سوزی جنگلها و ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید برای فرهنگ سازی زیست محیطی از سوی شوراهای اسلامی فعالیتهای ویژه ای صورت گیرد.

فضای سیاسی کشور غبار آلود و به هم ریخته است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین به فضای سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضای سیاسی کشور غبار آلود و به هم ریخته است.

طلایی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: هزینه منازعات و کشمکش های سیاسیون را مردم می دهند که این امر موجب نارضایتی مردم از عملکرد گروههای سیاسی شده است.

وی تصریح کرد: ما باید در شوراها و کمیسیونها به موضوعات حفظ وحدت، همدلی و اتحاد در جامعه کمک کنیم و فعالیتهای فرهنگی ما باید در جهت دور کردن جامعه از مسائل حاشیه ای باشد.

رئیس کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور ادامه داد: ممکن است برخی مطرح کنند که ما نباید وارد اینگونه مسائل شویم ولی چون عواقب این منازعات متوجه مردم است می بایست در این مسیر شوراها نیز ورود پیدا کنند.

انتقاد از برخورد ژورنالیستی با برخی از بزهکاریها

طلایی همچنین در ادامه سخنان خود پیرامون بزه و بزهکاری سخن گفت و بیان داشت: این امر در ارتباط مستقیم با جامعه و مردم است و ریشه های این کارها به مسائل و معضلات اجتماعی برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت یک مقوله تولیدی است، افزود: پلیس فقط وظیفه نگهداشتن این امنیت را بر عهده دارد اما ایجاد امنیت در کشور به دست مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخورد ژورنالیستی با برخی از بزهکاریها، عنوان کرد: روح و مغز مردم در برابر این اخبار قرار می گیرد لذا باید از بزرگنمایی کردن در این زمینه به طور جدی خودداری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد